Uz 150. obljetnicu rođenja najpoznatije hrvatske dječje književnice Ivane Brlić Mažuranić te uz poznate naslove njenih bajki iz zbirke Priče iz davnine u 6. r. održan je blok sat hrvatskog jezika u suradnji sa školskom knjižničarkom.
Cilj je prije svega upoznati učenike s Ivaninim bogatim životom i radom, a kako bi to što efikasnije postigli koristili smo različite načine istraživanja i povezivanja. Kao glavni izvor informacija poslužila nam je knjiga Ivana : Ilustrirana biografija ; Tomislav Zagoda. Željeli smo potaknuti učenike na samostalno učenje kako bi shvatili važnost i svrhu teme tj. sadržaja. Učenici su istražujući upamtili najvažnije činjenice koje će, nadamo se, znati i upotrijebiti, a tako razvijamo i njihovu kreativnost.
Knjižničarka Sanja pripremila je niz istraživačkih zadataka (tragova) koje je sakrila u djela za cjelovito čitanje na policama u knjižnici, što znači kako učenici moraju poznavati dobnu klasifikaciju kako bi pronašli knjigu u kojoj je trag. Ukupno su istražili dvanaest tragova koji su sadržavali pitanja uz Ivanin život od njenog rođenja, djetinjstva, obiteljskog podrijetla, školovanja, udaje, književnog stvaralaštva, svih poslova kojima se bavila, bolesti pa sve do njene tragične smrti. Vođeni učiteljicom Jasnom učenici su odgovore zapisali i prezentirali. Učiteljica je svaki njihov odgovor dodatno proširila vrlo zanimljivim činjenicama. Rješenje prvog traga učenike je kroz istaknuti logo (na dnu traga) vodilo do dodatnog pitanja koje je sadržavalo odgovore vezane uz društveno-povijesne činjenice s kraja 19. i početka 20. st., izume onog vremena (npr. prvi bicikl), osobe bliske Ivani, ustanove, organizacije itd. Uz svaki rješeni trag i dodatno pitanje učenici su također prema logu trebali priložiti pripremljenu ilustraciju osoba, gradova, zgrada, djela… vezanih uz Ivanin život. Knjižničarka im je kao izvor informacija ponudila gore spomenutu biografiju u tiskanom obliku, ali i QR kodove s odgovorima.
Ovakav način učenja bio je vrlo poticajan, učenici su sve samostalno istražili, bili su vrlo zadovoljni dodatnim pitanjima kojima su proširili svoje opće znanje, Ivanin život bio im je vrlo zanimljiv dok ih je njezina smrt negativno iznenadila. Zanimljive ilustracije još su im više vizualno približile sadržaj. Rezultate rada izložili su na panu u hodniku kraj knjižnice.
Učenici 4. r., također su u suradnji njihove učiteljice Dijane i knjižničarke Sanje, kroz život i stvaralaštvo Ivane Brlić Mažuranić naučili što je te što sadrži biografija. Kroz unaprijed pripremljen plakat knjižničarka im je kronološki ispričala o Ivaninom životu podijeljenom na četiri dijela – djetinjstvo i mladost, udaja i majčinstvo, Ivana počinje pisati i Ivanin kraj. Prilikom izlaganja učenici su imali zadatak slušati i bilježiti odgovore na kratka pitanja povezana uz temu. Pregladane bilješke, koje su ujedno sadržavale sve podatke koje biografija mora imati, zalijepili su na plakat. Tako su izradili Ivaninu biografiju koja će im poslužiti za pisanje narednih biografija naših poznatih književnika.
Ivana Brlić Mažuranić, osim što im je bliska kroz djela koja čitaju, još više im je poznata kroz Ogulinski festival bajki čiji su gosti svake godine i to svi učenici od 1. – 4. r. dok učenici 6. r. već nekoliko godina redovito posjećuju Ivaninu kuću bajke u Ogulinu.
priredila: Sanja Despot Abramović, knjižničarka