Datum objave: 3. lipnja 2025.
Kategorija: Vijesti

Terenska nastava na otoku Krku – spoj povijesti, prirode i zajedništva

U utorak, 27. svibnja 2025. godine, učenici OŠ Brod Moravice od 1. do 7. razreda u pratnji svojih učitelja i učiteljica te pod vodstvom učitelja geografije i povijesti Erika Šneler i učiteljice razredne nastave Erne Šnajdar, proveli su sunčan i edukativan dan na otoku Krku. Terenska nastava bila je osmišljena kao spoj povijesti, kulture, prirode i zajedničkog druženja, a obuhvatila je više lokacija na otoku.

Nakon polaska ispred škole u 8:00 sati i ugodne vožnje kroz Gorski kotar, stigli smo u grad Krk oko 10 sati. U dvosatnom obilasku, učenici su imali priliku upoznati staru gradsku jezgru, prošetati kroz Mala vrata, razgledati Poligonalnu kulu, Kaštel Frankopana, Krčku katedralu i Trg glagoljaša, te čuti zanimljive priče o Krčkom natpisu i rimskom mozaiku koji se skriva u dvorištu jedne kuće.

U podne smo krenuli prema Puntu, gdje nas je čekao brodić koji nas je prevezao do otočića Košljuna, smještenog usred puntarske drage. Na otoku smo posjetili Franjevački samostan, crkvu Navještenja Marijina i bogat muzej s etnografskom, arheološkom i numizmatičkom zbirkom. Učenici su sa zanimanjem slušali o životu franjevaca na otoku i vrijednostima koje Košljun nosi za hrvatsku povijest i duhovnost.

Sljedeća postaja bio je Jurandvor, gdje smo razgledali crkvu sv. Lucije i originalno nalazište Bašćanske ploče – jednog od najvažnijih spomenika hrvatskog jezika i pismenosti. Učenici su naučili što znače riječi “Zvonimir kralj hrvatski”, zašto je ploča važna i kako je napisana na glagoljici, posebnom pismu koje su koristili Hrvati u srednjem vijeku.

Na kraju, stigli smo u Bašku, poznatu po svojoj prekrasnoj Veloj plaži i bogatoj povijesnoj baštini. U šetnji mjestom učenici su prošli pokraj glagoljičke staze i uživali u slobodnom vremenu, igri i okrijepi uz more.

U 16:30 sati krenuli smo natrag prema Brod Moravicama, gdje smo stigli oko 18:45 sati – umorni, ali puni dojmova, novih znanja i lijepih uspomena. Tijekom cijelog izleta učenici su pokazali odgovorno ponašanje, znatiželju i kulturno ophođenje, a učitelji ponosno ističu kako su ovakva iskustva najbolja dopuna učioničkom učenju. Ova terenska nastava dio je godišnjeg projekta naše škole “1100 godina Hrvatskog Kraljevstva” kojom smo dio naše srednjovjekovne bogate povijesne i jezično-spomeničke baštine svjedočili iskustvenim učenjem na terenu.

Zahvaljujemo svim učenicima, roditeljima i učiteljima na podršci i veselimo se novim zajedničkim putovanjima!

priredio: Erik Šneler, učitelj geografije i povijesti

Skip to content