Datum objave: 28. travnja 2025.
Kategorija: Vijesti

8. Dani medijske pismenosti 2025.

Učenici 4. i 5. r. i ove su godine obilježili Dane medijske pismenosti s učiteljicom Ines. Bilo nam je zabavno i zanimljivo jer smo koristili mnoge nove dostupne alate umjetne inteligencije i uvidjeli koliko je lako stvarati uz pomoć UI-e. Zaključili smo da bi usvojeno znanje korištenja UI-e moglo učenicima donijeti mnoge prednosti tijekom budućeg školovanja, ali i na njihovim poslovima jednoga dana.

Ivan, Danny i Mauricija izradili su, pomoću alata umjetne inteligencije, avatar kralja Tomislava, animirali ga i na temelju stvorenog lika izradili digitalnu slikovnicu na hrvatskom jeziku o njegovoj vladavini.

Dominik, Nevijo, Tia, Doris i Adrian napisali su (bez pomoći umjetne inteligencije) pjesmu o kralju Tomislavu na engleskom jeziku te je uglazbili korištenjem alata umjetne inteligencije, čime smo dobili nekoliko zanimljivih verzija iste pjesme.

Sve će biti predstavljeno tijekom obilježavanja Dana škole u svibnju, u okviru školskog projekta o kralju Tomislavu.

Učenici 5. r. (učiteljica Šepac) sudjelovali su na 8. Danima medijske pismenosti na satu Hrvatskoga jezika u okviru predmetnog područja Medijska kultura tako što su pročitano djelo za cjelovito čitanje (lektiru), roman R. Dahla: Charlie i tvornica čokolade usporedili s filmskom, igranom verzijom, nakon čega su sudjelovali u raspravi (parlaonici) na jednu od dvije ponuđene teme; Hrana kao iskušenje i utjeha – usporedba s bajkom o Ivici i Marici i Wonka je pozitivan lik (DA/NE) – binarno pitanje kao podloga za raspravu. Učenici tako kritički promišljaju o ponuđenim medijskim sadržajima razvijajući se u aktivne sudionike u svijetu medija, a ne samo pasivne promatrače. Raspravom razvijaju osnovne jezične kompetencije (slušanje, govorenje, čitanje i pisanje) koje su temelj svake pa i medijske pismenosti, a istovremeno uče kako pristojno, učinkovito i argumentirano raspravljati.

Učenici 6. i 7. r. odigrali su kviz s portala medijskapismenost.hr o raznim temama vezanim uz internet i društvene mreže te njihovo odgovorno korištenje pa zaključili da su relativno medijski pismeni, ali ne znaju sve i nužno je konstantno se educirati kako bi sigurno, odgovorno i učinkovito koristili dostupne i sveprisutne medijske sadržaje.

priredile: Ines Petelin i Jasna Šepac

Skip to content